• Change country
  • Suomi

TeknoInfra Oy
Puusepäntie 11 / 04361 TUUSULA / FI-Suomi
040 826 7381
ville.alanen@teknoinfra.fi

Kuinka FASERFIX-betoni saapui Saksaan


Vuonna 1963, seitsemän vuotta yrityksen perustamisen jälkeen jälkeen, HAURATON:in perustaja Karl Hauger sai kuulla uudesta, italialaisesta sementistä, jolla oli suurenmoisia ominaisuuksia. Tämän sementin pitäisi mahdollistaa betonin vahvistamisen kuiduilla sekä saavuttaa tähän mennessä tuntemattomia kestävyyden tasoja.

Hetken mielijohteesta hän hyppäsi DKW Master Class -työsuhdeautoon ostaakseen Livornosta näytteen uudesta sementistä kokeitavaksi. Valitettavasti, DKW ei kestänyt raskasta matkaa Italiaan ja lakkasi toimimasta moottorivaurion takia. Italiasta ei löytynyt yhtäkään autokorjaamoa korjaamaan DKW:tä. Ja niin ainoilla käteisrahoilla, mitä hänellä oli, 320 saksan markkaa, kuten valuutta oli tuohon aikaan, Karl Hauger osti käytetyn Moto Guzzi Cardellinon. 25 kg betonia lastattuna, hän matkusti takaisin Rastattiin kolmessa päivässä Gotthard Passin läpi.

Välittömät kokeilut uudella betonilla tosiaan vahvistivat sen vallankumoukselliset ominaisuudet. Tämä oli hetki, jolloin FASERFIX-tuotelinja syntyi. Karl Hauger ei levännyt ennenkuin 2 vuotta myöhemmin hänen oli mahdollista ostaa tätä betonia tunnetulta saksalaiselta valmistajalta. Betonin kuljetus Italiasta Saksaan oli liian kallista, koska siihen aikaan ei ollut Gotthardin tunnelia.

Tähän päivään saakka HAURATON:in betonituotteiden erinomainen laatu perustuu tähän betoniin, jota ensimmäisen kerran kuljetettiin niin seikkailullisella tavalla. Tämä on syy miksi italialainen moottoripyörä nauttii vieläkin kunniapaikastaan HAURATON:in asiakaskeskuksessa

Moto Guzzi Cardellino HAURATONin Asiakastiloissa

Moto Guzzizoom
Moto Guzzi Stieglitzzoom
Moto Guzzi Papierezoom
 
 
 
 

Contact

TeknoInfra Oy
Puusepäntie 11 / 04361 TUUSULA / FI-Suomi
040 826 7381
ville.alanen@teknoinfra.fi